Restaurante nunti Brasov

V-ati hotarat sa va casatoriti. Felicitari! Bucura-te acum, pentru ca urmeaza sa realizezi ca nu este totul ca in filme :D. Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa alegi data nuntii. Apoi urmeaza alegerea restaurantului dar inainte de aceasta este bine sa va faceti o lista cu invitatii. Daca esti ceruta anul acesta si vrei sa te casatoresti la anul, vei constata cu stupoare ca nu sunteti singurii amorezati si ca data ta preferata s-ar putea sa fie ocupata in majoritatea localurilor.
Esti plin de entuziasm, pozitivism si optimism si ai sentimentul ca tot universul participa la fericirea ta, pana cand esti trezit (cu greu) la realitate de glasul unui sef de sala....nu se poate! data este ocupata.  80 de persoane...nu se poate!  Doar daca va vin peste 100 de invitati sau doar daca sunteti de acord sa platiti din buzunar restul de meniuri pana la 100. Apoi urmeaza sa ploua cu impedimente... bautura nu puteti sa o aduceti, trebuie sa luati pachetul nostru... ospatarilor trebuie sa le dati 10%.... taxa de dop este 1%...si 1% sparturi. Avansul este 25%...! Afli atunci ce este taxa de dop, de ce esti obligat sa dai procent ospatarilor,chiar daca poate nu o sa fi multumita de ei, ce inseamna 1% sparturi, chiar daca nu se sparge nimic, de ce esti obligat sa iei pachetul lor de bauturi care e fff scump....toate acestea te vor face sa realizezi ca nunta ta, visurile tale, sentimentele pure pe care le nutresti ..sunt doar o afacere foarte banoasa.
Ca sa iti fie mai usor, si sa nu umbli din restaurant in restaurant, voi enumera cateva restaurante din Brasov pe care le-am vizitat pentru organizarea nuntii mele si  imi voi spune parerea personala despre ele. Asadar:
1. Hanul Dambul Morii Brasov, este o locatie superba de nunta, in natura, noua, sub forma unui cort de sticla, cu gradina frumoasa, ingrijita, cu piscina interioara. Candelabre lungi, mocheta rosie, parchet pe jos si mese rotunde. Este o locatie frumoasa, pentru o nunta cu un buget mai ridicat, este destinat nuntilor peste 100 de persoane, taxa dop,  taxa ospatari, sparturi si trebuie luat pachetul lor de bauturi, cel putin asa ne-au zis noua. Per ansamblu este o locatie frumoasa.
2. Bielmann SinPetru - o gradina absolut frumoasa, cu piscina, animalute lenese iti clatesc ochii si te mangaie pe picior (un lucru pozitiv, daca iti plac animalele, bineinteles). Locatia de nunta este o terasa din lemn cu posibilitatea de a se face un fel de cort daca se lasa frigul, este un local rustic, insa ringul de dans este undeva in spatele meselor astfel incat iti este destul de greu sa urmaresti ce se intampla acolo daca esti la masa. Bautura nu poti sa o aduci de acasa, se face Open Bar cu preturi de bar, bineinteles. Poti sa aduci bautura spirtoasa de acasa. Meniul este acceptabil ca si pret. Dat fiind ca este hotel, nunta nu va fi una de noapte, si daca se depaseste o anumita ora, muzica se va da incet. In plus, daca ploua si e vreme urata va trebui sa faci nunta in sala de rezerva, undeva in subsol, o sala in care mesele se aseaza toate in cerc. Vei plati acelasi pret chiar daca vei face nunta in sala. In principiu, daca faceti nunta vara, nu ar trebui sa fie nici o problema, iar daca vreti o nunta in aer liber, cu gradina si piscina, intima, este o locatie potrivita.
3. Hanul Muresenilor din Sacele - are o locatie frumoasa pentru nunti in aer liber, practic fiecare masa reprezinta un foisor iar ringul de dans este tot un foisor, situat undeva la mijloc. Este un loc frumos, inconjurat de padure si iarba, ar putea fi ca in filme. Singura problema este distanta destul de mare intre foisoare, iar acest local este destinat nuntilor peste 100 de persoane. Daca va ploua, nunta se va face in restaurant, se vor amenaja ambele. Tarifele sunt acceptabile si se poate aduce bautura de acasa. Nu exista o durata fixa a nuntii, si nici un interval al acesteia. Este recomandata in special in lunile calduroase, iulie si august.
4. La Stejarii Darste - este o locatie noua, un hotel de 4*, in zona hanului Dambul Morii dar nu se face dreapta ci stanga. Se urca un pic prin padure si ajungi la el. Este un restaurant frumos, elegant, cu mocheta de calitate, scaune frumos tapitate, care nu merita invelite cu huse, mese rotunde, pretul meniului impreuna cu bautaura full era unul destul de bun. Nunta dureaza 10 ore, ce depaseste se plateste suplimentar. Cele 10 ore poti sa le faci in orice interval vrei tu.  In rest, il recomand.
5. Vienna -  Arata bine inauntru, am fost si la o nunta acolo. Doamna care se ocupa de evenimente, este o prezenta placuta, sincera, umana as zice, in comparatie cu altii. Au 2 sali, una pentru nunti mari, si una pentru nunti de 60-90 persoane. Iti dau huse, fete de masa, oglinzi de masa, pretul meniului era foarte bun, era inclusa ceva bautura in pretul meniului. Restul bauturii - de acasa. Taxa dop, taxa sparturi, procent ospatari. In plus de la ora 11-12 trebuie sa dai muzica incet. Nu se pot face nunti de noapte acolo. Restaurantul e dragut.
6. Restaurant Classic Inn - Cautand pe internet, am dat peste Classic Inn, un hotel boem, izolat, aparent anonim, undeva in Schei, sub Tampa. Am facut niste sport, am urcat si l-am vazut. Frumos, nu am ce zice, cochet. Nu mi-a placut faptul ca nu era delimitat in nici un fel, restaurantul de lobby si receptie. Din cate am iteles, vecinul de vis-a-vis sufera de insomnii cronice si penalizeaza orice zgomot in plus dupa ora 12 noaptea. Deci, daca vrei o nunta pana in ora 12, il recomand.
7. Belvedere,  situat in drum spre Poiana Brasov. Am auzit despre el lucruri frumoase, deci hai! Curtea frumoasa, cu piscina, intram la receptie spunem ca dorim sa vedem sala. Ok, urcati-va in lift si ajungeti acolo. Zis si facut. Nici nu m-am urcat bine in lift, ca m-am trezit cu niste ospatari foarte primitori si foarte bine pusi la punct. Am iesit din lift direct in sala. Restaurantul este frumos, mesele asezate la geam, vederea este superba, insa este mic. Cred ca maxim 70 persoane. MasterChef, diplome, medalii etc. Pretul, la fel ca altele care aratau mult mai prost. Il recomand pentru botezuri, sau nunti mai mici, si cu invitati care nu au pretentii la un meniu traditionalist.
8. Sergiana - cred ca este cel mai cunoscut si apreciat restaurant din Brasov. Insa, eu cred ca o locatie potrivita unei nunti nu trebuie sa fie printre blocuri, ci cat mai mult in mijlocul naturii. Saliile-frumoase si multe, pentru toate poftele si marimile. Aranjamentele sunt incluse in pret. Cica este mancarea buna. Nu mi-a placut felul in care am fost primiti, ni s-au aratat salile cu un plictis ingrozitor, dar poate acum s-au schimbat. Avansul era destul de mare. In rest taxe de dop, taxe de ospatari, etc.
9. Acasa la Dracula - suna infiorator, nu? Ei bine aceasta este locatia aleasa de noi, dupa atatea cautari! Obositi de stilul afacerist al ospatarilor din Brasov, ne-am decis sa cautam si in Poiana. Este frumos, aer curat, nu sunt blocuri...deci poate fi o locatie de vis. Mergem la Acasa la Dracula. Intram...nu era nimeni, intuneric... destul de ciudat. Pana la urma, iese de sub tejgheaua de la receptie o domnisoara vesela si primitoare. Am rugat-o sa ne arate salile. Au doua, una mai mare jos, si una mai mica sus. Cea de jos, este stilul crama, cu usi masive din lemn, foarte frumos, un fel de caramida pe pereti. Cea de sus este eleganta, predomina culoarea verde, multe flori, o terasa absolut frumoasa, mese rotunde, mocheta. Noua ne-au placut amandoua, dar cea de jos e mai potrivita pentru ce am cautat noi. Plus ca este si racoroasa si are si o mica terasa.
Ok. Am cerut sa vedem meniurile. Uau! preturi la fel ca in Brasov. Si totusi suntem in Poiana. Bauturile sunt un pic incomode, dar practic de acolo castiga ei, si iese avantajos impreuna cu mancarea. Avansul se poate plati in rate, ospatarii primesc dupa cum ii apreciezi tu, la sfarsit nu esti obligat sa le dai procent. Si cam atat ca si taxe. In plus, am fost primiti de cel mai calduros manager, o doamna. Primim o camera gratuita, primim discount pentru alte camere, primim meniul ales inainte de nunta pentru a-l degusta, iar dupa 1 an vom avea o cina romantica la ei. In plus, se pot aprinde lampioane, au huse, sfestnice si ce mai au ei, in pret.
Uau! In sfarsit ne revenise entuziasmul.

Ideea este ca ai mult de umblat pana gasesti ceva ce iti place si ca din pacate servicile la noi, cel putin in Brasov lasa de dorit. Multi nici nu se sfiesc sa ascunda faptul ca vor cat mai multi bani de la tine.Este pacat. Este pacat, pentru ca nu isi dau seama ca astfel nu au decat de pierdut pe viitor.

Mai sunt cu siguranta restaurante pe care le-am vizitat, cum ar fi: Hanul Domnesc (frumos, dragut, langa calea ferata), Casa Romaneasca (mic, rustic, preturi bune), Grand Restaurant (situat intre blocuri, in centrul civic), Imparatul Romanilor, Pensiunea Floarea Soarelui, Ramada, Hanul din Ardeal, Anturaj.

 Acum, ca le-am recapitulat aici, nu pot sa zic decat ca: Doamne, ce nebuna am fost de am umblat atat!
 Dar a meritat.

Va urez succes!




5 comentarii:

  1. si pana la urma ce local ati ales pentru nunta?multumesc:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Lucia, ati ramas multumiti de nunta acolo si ati recomanda locatia?

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, am fost foarte multumititi, personalul a fost foarte implicat. Intre timp s-a schimbat managerul, din cate am inteles. Merita sa le faci o vizita, sa ii cunosti :).

    RăspundețiȘtergere